Strategie

Een strategie achter een website is van groot belang als u wat wilt bereiken met de website of webshop. Maar waar staat u zonder strategie? Het antwoord op deze vraag is simpel. Klanten komen namelijk niet voor niets op u af. Of u zou verreweg de enige aanbieder van het product of de dienst moeten zijn, zonder dat u bang hoeft te zijn voor enige vorm van van concurrentie. Als dit niet zo is, dan heeft u dus een strategie nodig over hoe u uw doelgroep graag en effectief zou willen bereiken.

Waardevol

Wat u te vertellen hebt aan de rest van de wereld zal van waarde moeten zijn voor de klant en voor overige potentiële klanten. U zult een doel moeten hebben voor het bestaansrecht van uw website. Wilt u adverteren, of juist die papieren dingen overbodig maken en al uw informatie aanbieden op een website? Beiden zijn voor een bedrijf toevallig wel handig, maar welke is voor u het meest geschikt?

Waar ben ik?

De bezoeker of potentiële klant van de website zullen moeten weten waar ze zich precies bevinden als ze op uw website komen. Op de homepage aanbeland, zal de bezoeker zich realiseren waar er op die site informatie over u te vinden is of hoe de bezoeker gebruik kan maken van uw product of uw dienst.

Actie

Als de bezoeker gebruik wilt maken van uw product of dienst, zal hij natuurlijk op de zogenoemde call2action button of pagina gaan. Op deze pagina, of plek op uw website biedt u aan de klant of bezoeker verder te helpen. Dit kan dan weer in de vorm van meer informatie, zoals het aanbieden van uw contactgegevens, of het maken van een afspraak bijvoorbeeld.

Zoekmachine optimalisatie

Categorie: Strategie

Een betere ranking in de zoekmachineresultaten en het vergroten van het aantal bezoekers en aantrekken van nieuw potentiëel kan bereikt worden door het verbeteren van uw website, of in ieder geval delen van de website. Wie wil nu niet meer potentiële klanten op zijn website die leiden tot meer opdrachten en hoogstwaarschijnlijk ook

Lees meer...