Zoekmachine optimalisatie

Geplaatst op: 13-05-2013

Een betere ranking in de zoekmachineresultaten en het vergroten van het aantal bezoekers en aantrekken van nieuw potentiëel kan bereikt worden door het verbeteren van uw website, of in ieder geval delen van de website. Wie wil nu niet meer potentiële klanten op zijn website die leiden tot meer opdrachten en hoogstwaarschijnlijk ook tot meer succes? Zaak is om de juiste bezoekers te trekken die geinteresseerd zijn in uw producten of diensten. De online webshop Kerstpakketten Tip voor kerstpakketten heeft er niets aan bezoekers te trekken die op zoek zijn naar de filterkoffie of koffiebonen van koffie thee plaza, de online koffiewinkel. Koffie is daar precies waar alles om draait. Dus relevantie is waar het om draait. En google doet er ook alles aan om de resultaten op de resultaten pagina's zo relevant te maken.

Uw branche in drie woorden

Bij SEO is het belangrijk om te weten op welke zoekwoorden uw (potentiële) bezoeker heeft gezocht. Deze zoekwoorden of trefwoorden kunnen dan verwerkt worden in de tekst die op uw website geplaatst wordt. Zo kan een zoekmachine als Google bijvoorbeeld de trefwoorden linken aan de woorden die gebruikt zijn op uw webpagina. Hiervoor geldt wel dat de websites die het meest up-to-date zijn, dus ook het best onderhouden worden. Deze sites worden bovenaan de ranking van Google geplaatst. De woorden waar u op gevonden wil worden kunt u natuurlijk zelf verzinnen. Maar om een idee te krijgen van het potentiele zoekverkeer op een specifieke term kunt u gebruik maken van zogenaamde SEO tools als Ahrefs, Majestic en SEMRush. Met name SEMRush (lees de Semrush review van seo marktplaats) heeft een goede naam gemaakt als ondersteuningstool voor online marketeers. SEMRush is daarmee ook de beste keuze en natuurlijk maken wij ook gebruik van deze krachtige tool voor een zo optimaal mogelijke SEO strategie.

Aspecten die van belang zijn

Belangrijke items voor het verbeteren van de vindbaarheid zijn een vernieuwde content op de website. Google is bijvoorbeeld gek op aangepaste content en op websites die dermate goed onderhouden worden. Want een website die goed onderhouden wordt, zal ook wel een groot doel dienen en veel bezoekers krijgen per dag.

Het draait om u

Bij een goede SEO ben u als bedrijf, of als zaak van belang. Hoe zien de klanten u en waar willen de klanten u vinden? Daarnaast heeft u natuurlijk wel iets aan meer bezoekers op uw website, maar als deze bezoekers geen potentiële klanten vormen, dan heeft u er natuurlijk niks aan en kunt u helemaal opnieuw beginnen met het vinden van een strategie.